תוכן עניינים

כמוכם, גם אני לא אוהב ששולחים לי שטויות. לכן אני משתף רק מה שנראה לי מעניין מספיק. תרשמו, מקסימום לא תאהבו :)

וואי וואי, איזה כיף שהצטרפת!
בפעם הבאה שיוצא ניוזלטר (שזה אחת לשבוע, או כשיש משהו מעניין ממש), אתם תקבלו אותו ישר למייל שלכם :)
משהו לא מסתדר. אולי המייל לא תקין?
תבדקו ותנסו שוב.

בעידן שבו המידע נמצא בהישג יד, אבל גם מפוזר באינסוף מקורות, OpenAI השיקה כלי חדש בשם Deep Research. הכלי הזה נועד לעזור למשתמשים לבצע מחקרים מקיפים במהירות וביעילות חסרת תקדים, תוך שימוש בבינה מלאכותית מתקדמת. מדובר בסוכן (AI Agent) חדש של החברה, שכבר הצהירה שאחד היעדים המרכזיים שלה הוא ליצור בינה מלאכותית שלא רק חושבת בשבילנו אלא עושה בשבילנו יותר ויותר דברים. במדריך הזה נסביר איך להשתמש בפיצ'ר החדש, מהם היתרונות והחסרונות שלו, ולמי הוא מתאים.

מה זה Deep Research של OpenAI?

Deep Research הוא כלי חדש שנועד לבצע חיפוש מידע מורכב ולספק תובנות מבוססות על מקורות שונים ברשת. הכלי משתמש במודל o3 של OpenAI שהושק ממש לפני כמה ימים. הוא אוסף, מסנן ומנתח מידע ממגוון רחב של מקורות, כולל טקסטים, תמונות וקובצי PDF. הייחודיות של Deep Research טמונה ביכולתו לתכנן ולבצע לגמרי לבדו מסלולי מחקר מרובי שלבים כדי למצוא את המידע הדרוש, כולל היכולת לחזור אחורה בשלבים ולרענן את המידע בזמן אמת.

עם השחרור של המודל OpenAI o3 זה היה ברור שיגיעו אלינו פיצ'רים חדשים ועוצמתיים כמו Deep Research. בשונה מ-o1, המודל החדש o3 קיבל את האפשרות לחפש באינטרנט, מה שנותן לו יכולות לימוד יוצאות דופן, וכך למעשה נוצר Deep Research - שילוב של יכולת נגישות לאינטרנט עם מודל סופר חכם שיוצר קפיצת מדרגה אדירה בעולם המחקר.

איך Deep Research עובד?

כמו כל אינטרציה עם ChatGPT, התהליך הוא פשוט מאוד. מקלידים פרומפט (מפורט ככל שיהיה) ואז Deep Research מפעיל תהליך הכולל מספר שלבים:

  1. חיפוש מידע רלוונטי – הכלי סורק את הרשת ומאתר מקורות עדכניים.
  2. ניתוח מידע – לאחר איסוף הנתונים, המערכת מנתחת ומחברת ביניהם, ובעצם לומדת את כל הדאטה שהיא מצאה.
  3. יצירת דוח מסודר – Deep Reseach יכתוב לכם תשובה מתאימה לפרומפט שלכם (לכן חשוב כל כך לכתוב פרומפטים טובים).

למי מתאים הכלי?

Deep Research מיועד בעיקר עבור:

  • חוקרים וסטודנטים שצריכים לחפש מידע במהירות ממספר מקורות רב.
  • אנשי מקצוע בתחומים כמו עיתונאות, שיווק ותוכן. כלומר עבור כל יוצר תוכן כמעט (שזה… כולנו?)
  • כל מי שמעוניין לקבל מידע אמין ויעיל מבלי להשקיע שעות של חיפושים.

היתרונות של Deep Research

חיסכון בזמן – חיפוש וניתוח מידע שנמשך שעות יכול להתבצע תוך דקות בודדות, כולל סיכום שלו והגעה למסקנות. תזכירו לי כמה זמן זה יכול לקחת לכם היום?
איסוף מידע ממקורות מגוונים – הכלי ניגש לאתרים שוני, מחבר ולומד את כל המידע הזה. משהו שעד לא מזמן היה נשמע דמיוני.
נוחות ושימושיות – הממשק פשוט ונוח גם למי שאינו בקיא בטכנולוגיה, כמו כל אינטראקציה עם ChatGPT בתכלס.

חסרונות שכדאי לקחת בחשבון

תלות באיכות המקורות – הכלי עשוי להסתמך גם על מקורות שאינם אמינים ב-100% ולתת לנו מידע שגוי.
לא מחליף חשיבה ביקורתית – תמיד חשוב לבדוק את המידע ולוודא שהוא מדויק. AI בלי חשיבה ביקורתית זה פשוט לא עובד.
זמינות מוגבלת – נכון לעכשיו, הכלי זמין רק בגירסת הווב ורק למשתמשי חבילת Pro שעולה 200 דולר לחודש. עם זאת הוא צפוי לצאת למובייל בקרוב וגם לחבילת Plus הזולה יותר.

ויותר מזה, כמו בכל השקת פיצ'ר או מוצר של OpenAI, בסוף זה גם יגיע למשתמשים החינמיים.

איך להשתמש ב-Deep Research של OpenAI?

זה פשוט כמו לכתוב פרומפט רגיל ל-ChatGPT:

  1. היכנסו ל-ChatGPT – נכון לעכשיו, Deep Research זמין בתוך גרסת הווב של ChatGPT.
  2. כתבו פרומפט מפורט – ככל שהבקשה תהיה ברורה וממוקדת יותר, התוצאות יהיו איכותיות יותר.
  3. עיינו בתוצאות ודייקו את החיפוש – ניתן לבקש מהכלי לחדד את התשובות ולספק עוד מידע, כמו בכל שיחה עם GPT. שוב - חשיבה ביקורתית זה סופר חשוב!

האם Deep Research מחליף מנועי חיפוש רגילים?

לא בדיוק. בניגוד ל-Google למשל, הכלי הזה לא רק מציג קישורים, אלא מסכם ומעבד את הנתונים עבורנו. עם זאת, מי שמחפש מידע מאוד ספציפי או מעוניין לקרוא ישירות במקורות כנראה יעדיף חיפוש סטנדרטי בגוגל, לא לנבור בין כל המקורות שה-GPT מוציא לו.סיכוםDeep Research של OpenAI הוא כלי חדשני שיכול לחסוך זמן רב ולסייע באיסוף וניתוח מידע בצורה חכמה. הוא מתאים לחוקרים, כותבי תוכן וכל מי שמחפש דרך מהירה לקבל תובנות מבוססות. יחד עם זאת, חשוב להשתמש בו בצורה ביקורתית ולוודא שהמידע אמין ומדויק. וזה תקף לכל שימוש בבינה מלאכותית.

רוצים לנסות בעצמכם? בקרו באתר של OpenAI.